گلستان

سوشیال

گلستان

سوشیال

زرتشت احمدی راغب فعال مدنی

عفو بین‌الملل: وضعیت جسمانی زرتشت احمدی‌راغب وخیم است


عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده که وضعیت جسمانی زرتشت احمدی‌راغب، مدافع حقوق بشر و زندانی عقیدتی به دلیل اعتصاب غذای طولانی وخیم است. 


احمدی‌راغب بیش از دو ماه است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. عفو بین‌الملل از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته او را بی‌درنگ و بدون قید و شرط آزاد کنند و تا زمان آزادی، دسترسی وی به خدمات درمانی مناسب را تضمین کنند.

نسرین ستوده

زندانی سیاسی نسرین ستوده بدون قید وشرط باید آزاد گردد.
خانم ستوده که از خرداد ۱۳۹۷ به اتهامات آخوندساخته ای مانند «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» در زندان به سر می برد، در اعتراض به شرایط سخت و دشوار زندانیان سیاسی و آزاد نکردن آنها و بی توجهی به شیوع ویروس کرونا در زندان ها، از روز ۲۱ مرداد دست به اعتصاب غذا زده است
شورای ملی مقاومت ایران، کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل متحد و عموم مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان را به اقدام فوری برای آزادی خانم نسرین ستوده، که در ششمین روز اعتصاب غذا به سر می برد، فرا می خواند. وضمن هشدار نسبت به سلامتی خانم ستوده، رژیم ضدبشری آخوندی را مسئول هرگونه آسیبی که به خانم ستوده وارد شود، می داند
۲۶مرداد۹۹

ترامپ: مکانیسم ماشه را فعال خواهیم کرد

ترامپ در واکنش به عدم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در شورای امنیت سازمان ملل: هفته آینده مکانیسم ماشه (برگشت تمامی تحریم‌ها علیه رژیم ایران) را فعال خواهیم کرد.

ترامپ عصر روز شنبه ۲۵ مرداد به وقت آمریکا در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به سوالی درباره عدم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت که ما انتظار چنین رایی را داشتیم و هفته آینده شاهد خواهید بود که مکانسیم ماشه علیه  رژیم ایران را فعال خواهیم کرد.

پرزیدنت ترامپ همچنین گفت که «احتمالا» در نشست پیشنهادی ولادیمیر پوتین درباره ایران با حضور اعضای شورای امنیت شرکت نخواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر به توقیف چهار کشتی حامل نفت ایران به ونزوئلا اشاره کرد و گفت که رژیم ایران دیگر منابع کافی برای حمایت از تروریسم در اختیار ندارد.

ترور کارگران هفت تپه

اقدام به ترور یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه 
محمد خنیفر یکی از نمایندگان کارگران هفت تپه هدف ترور ناموفق قرار گرفت.
براساس گزارشی که کارگران هفت تپه  منتشر کردند: «در هفته های اخیر و در روزهای شروع دادگاه‌های تهران علیه اختلاسگران وقتی محمد خنیفر، یکی از نمایندگان کارگران هفت تپه که از کار اخراج هم شده، در دادگاه حضور پیدا کرد و تصویر او در رسانه ها هم منتشر شد، چند روز بعدش به منزل پدری او در شهر شوش هجده گلوله اسلحه شلیک شد. خوشبختانه در این حادثه تیرها به دیوار و پنجره های منزل اصابت کرده و صدمه جانی به بار نیاوره اما موجب وحشت و رعب برای اعضای خانواده این کارگر و همسایه های ایشان شد.

ماکرون به ایران: در لبنان مداخله نکنید!

ماکرون ریژیم ایران را  از مداخله در لبنان هشدار می دهد.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون که بلا فاصله پس از انفجار اخیر بیروت به لبنان سفر کرد، از ایران خواست تا از مداخله در این کشور بپرهیزد.

امانوئل ماکرون در گفت وگو تلفنی با همتای ایرانی اش حسن روحانی نسبت به "هرگونه مداخله خارجی در لبنان" در بحران سیاسی پس از انفجار بیروت هشدار داد